11 april 2007

Historie of vergaande glorie?

Eind maart was ik op de Hockenheimring. Voordat ik richting het circuit vertrok dacht ik terug aan vroeger; eind jaren 90, het oude circuit, de lange rechte stukken, onderbroken door chicanes, in de vorm van een "ring". Een totale lengte van bijna 7 kilometer. Ik nam mezelf voor om op het circuit op onderzoek uit te gaan te kijken of er van de historie meer over is dan enkel vergaande glorie.

Veel historie heb ik niet kunnen vinden. Geen groot monument, geen chicanes, wel bomen, en één lange rechte weg. Of die lange rechte weg nog een oud deel van het circuit was, durf ik niet te zeggen, geen sporen van grindbakken of curbstones. Eén ding is het wel, die lange rechte weg. Tegenwoordig dient hij als afvoerweg/uitgang voor het publiek. De andere helft van de baan is gesloopt en is tegenwoordig jong aangepland bos.


De voormalige Hockenheimring (1), 20 maart 2007, Hockenheim (Duitlsland)


De voormalige Hockenheimring (2), 20 maart 2007, Hockenheim (Duitlsland)


De huidige Hockenheimring, 20 maart 2007, Hockenheim (Duitlsland)

Geen opmerkingen: